onsdag 8 juli 2009

Elefant parad



Jag har länge funderat på o göra en Lekdräkt ur OTTOBRE 3/2008 och fick tillslut ändan ur vagnen. =)

Men jag vet inte om det är all åska och tryckande väder som gjorde att allt som kan gå fel gjorde det med.. haha
Började med att jag klippte ut delarna fel ryggen ska vara 2 st och då en avig o en rät klippt men blev 2 räta. Sen hade jag vänt på dom båda fram delarna fel så min stängs åt motsatts håll.
Ja ja det går ju att klippa ut en ny del till bakstycket. haha NEJ det tyg som var kvar var inte högt nog och jag kan ju inte ha 1/4 plagg med elefanter på snedden.
Lösningen fick bli att jag klippte bakre ryggen i 4 delar en lodrät och en vågrät.

Nästa miss insåg jag inte att jag gjort förens jag nästan var klar..
Mudden som går runt hela dressen hade jag glömt dra i när jag sydde. aaaaaa nu ser kanterna jätte konstiga ut och jag kunde ju inte göra RÄTT på det andra benet för då hade det bara sett ännu mer konstigt ut.. Men helt klart nöjd är jag efter som huvudet inte var inkopplat. haha

Paradelefanterna fungerar ju bra att leka i i alla fall..

Med lite sorg i hjärtat inser jag att mitt elefant tyg nästan är slut.
Måste bara köpa mer då jag älskar det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar